Kompenserer TV-kundene

TAFJORD gir økonomisk kompensasjon til TV-kundene. Dette i forbindelse med den langvarige konflikten mellom TV2 og Telia/Get, som har ført til redusert tilgang på TV-kanaler over en lengre periode. Denne kompensasjonen kommer i tillegg til de 45 ekstra poengene Telia/Get har gitt kundene tilgang til.

Kompensasjonen fra TAFJORD vil bli kreditert TV-kundene på fakturaen etter at forhandlingene mellom Telia/Get og TV2 er avsluttet.

Følgende kanaler har ikke vært tilgjengelige under bruddet: TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Livstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Sport Premium, C More-kanalene og arkivet. Alle TV-kundene våre har noen av disse kanalene i pakken sin, mens andre har valgt inn flere. Hvor stor kompensasjon den enkelte kunde vil få, vil derfor variere.

Forhandlinger mellom kanaleiere og distributører, som Telia/Get, gjennomføres jevnlig. Dessverre førte forhandlingene denne gangen til brudd og sorte skjermer.

Det viktige for Telia/Get i disse forhandlingene har vært å komme frem til en løsning som innebærer at TV-kundene ikke må betale vesentlig mer. De er fortsatt i løpende dialog med TV2, men dessverre har TV2 foreløpig avvist Telia/Get sine forslag uten å komme med konkrete tilbakemeldinger som kan gi en langsiktig løsning. Det som er sagt i media medfører ikke riktighet og gir en ensidig forståelse av situasjonen.

For å løse uenigheten raskt har Telia/Get foreslått en avtale som tar utgangspunkt i dagens prisnivå, men med et noe lengre tidsperspektiv enn de seks månedene TV2 har foreslått. Dette fordi de frykter at det vil være like vanskelig å komme til enighet om seks måneder, siden TV2 har sagt tydelig at de fortsatt vil kreve mye mer betaling etter disse seks månedene. Ingen er tjent med en ny konflikt så raskt.

Vi har mer tro på at partene vil komme til enighet hvis TV2 blir med på å finne frem til en bærekraftig og langsiktig løsning for alle parter. Å betale mer for mindre innhold er ingen god løsning for kundene våre.

Vi i TAFJORD beklager på det sterkeste at TV-kundene våre har blitt berørt av en slik langvarig konflikt.  Vi håper partene snart kommer til enighet, og legger press på vår partner for å få en snarlig løsning.

 

Oppdatert informasjon om forhandlingene finner du her: https://www.get.no/artikkel/brudd-i-forhandlingene-med-tv2