Kompenserer TV-kundene

TAFJORD gir økonomisk kompensasjon til TV-kundene. Dette i forbindelse med den langvarige konflikten mellom TV2 og Telia/Get, som har ført til redusert tilgang på TV-kanaler over en lengre periode. Denne kompensasjonen kommer i tillegg til de 45 ekstra poengene Telia/Get har gitt kundene tilgang til.

Kompensasjonen fra TAFJORD vil bli kreditert TV-kundene på fakturaen etter at forhandlingene mellom Telia/Get og TV2 er avsluttet.

Følgende kanaler har ikke vært tilgjengelige under bruddet: TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Livstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Sport Premium, C More-kanalene og arkivet. Alle TV-kundene våre har noen av disse kanalene i pakken sin, mens andre har valgt inn flere. Hvor stor kompensasjon den enkelte kunde vil få, vil derfor variere.

Forhandlinger mellom kanaleiere og distributører, som Telia/Get, gjennomføres jevnlig. Dessverre førte forhandlingene denne gangen til brudd og sorte skjermer.

Det viktige for Telia/Get i disse forhandlingene har vært å komme frem til en løsning som innebærer at TV-kundene ikke må betale vesentlig mer. 

Det har vært sagt mye i media under forhandlingene. Mye av dette medfører ikke riktighet og har gitt en ensidig forståelse av situasjonen.

Vi i TAFJORD beklager på det sterkeste at TV-kundene våre har blitt berørt av en slik langvarig konflikt. Nå er vi glade for at partene endelig har blitt enige.

Oppdatert informasjon finner du her: https://www.get.no/