Mange muligheter med ny TV-løsning!

- Målet vårt er fornøyde kunder som føler at de får hjelp når de kontakter oss. Det er alltid kjekt å kunne bistå dersom noen trenger det, så det er bare å ta kontakt, sier Lars Furmyr og Theodor Urtegård, som begge jobber på kundesenteret vårt.

Lars er utdannet dataingeniør og har jobbet på kundesenteret i markedsselskapet i fem år. Theodor, som også studerer til dataingeniør begynte hos oss i desember i fjor, og må vel regnes som forholdsvis fersk i jobben. Til tross for det har han allerede mye kundeservice-erfaring. Ta kontakt, så hjelper de deg!

Den nye TV-løsningen fra Get er spennende og annerledes, med nye muligheter og andre funksjoner enn det vi hadde før. Get boX er fremoverlent og fremtidsrettet – og innebærer endring. Det kan være utfordrende.

Theodor som har jobbet på kundesenteret siden desember i fjor, forteller at denne overgangen likevel har gått fint for de aller, aller fleste.

- Flere har faktisk tatt kontakt med oss for å fortelle at de er svært fornøyde med Get TV. Det setter vi pris på! Noen av kundene våre hadde imidlertid problemer med å skifte TV-boksen – å få denne opp å gå. De vi ikke greide å bistå via telefonen, reiste vi hjem til og hjalp.  Akkurat det, å få treffe kunden ansikt til ansikt og få vise hvordan den nye TV-løsningen fungerer, er noe jeg liker veldig godt. Det er utrolig hvor mange kjekke kunder vi har, sier han. 

Lars forteller at enkelte også har hatt problemer med å få den nye løsningen til å fungere som den skal. De aller, aller fleste har imidlertid fått den hjelpen de trenger ved å ta kontakt med oss på telefon eller via Facebook.

- Alle får hjelp når de henvender seg. Til tider har pågangen under denne overgangen vært stor, men så har vi da også byttet over 18.000 TV-bokser hos kundene våre i løpet av et par måneder. Dette har til tider ført til lang kø på telefonen, og det har blitt noen lange dager. Målet vårt har hele tiden vært å betjene alle som har henvendt seg til oss før vi har tatt kvelden, og jeg tror vi stort sett har lykkes med det – selv om noen har måttet vente en stund. Nå er vi imidlertid i mål og jeg må vel si at dette har gått veldig bra. Nå har kundene våre fått tilgang til en veldig god og fremtidsrettet løsning, så det er bare å glede seg, sier Lars.

Fremoverlent TV-løsning
Selv byttet han til Get TV-boks tidlig i mars, og er kjempefornøyd med det nye TV-tilbudet.

- Dette er virkelig en fremoverlent løsning der du kan styre mye selv. Du kan laste ned ulike apper i løsningen ved å trykke på Hjem (huset) på fjernkontrollen og gå til App i menyen. Da åpner det seg et annet vindu der du kan finne Play-butikken som har forslag til mange apper som kan være kjekke å ha; for eksempel Spotify, YouTube for Kids eller Min Radio Norge, som har «alle» radiokanalene i Norge. For å kunne laste ned apper kreves det rett nok at du har en google-konto. Dersom du ikke allerede har det, er det forholdsvis enkelt å opprette en slik på www.google.com, sier Lars.

Med den nye TV-boksen kan du ellers se TV lineært dersom du ønsker det. Dette gjør du ved å trykke på «Direkte» på fjernkontrollen. Løsningen er i tillegg laget slik at du får oversikt over hva som er de mest populære programmene og filmene akkurat nå – og du får forslag til filmer og serier du kan være interessert i. Dette basert på det du har sett på TV med Get boX tidligere.

Mulig med stemmestyring
- Den nye TV-boksen har også stemmestyring, skyter Theodor inn. – Du kan faktisk spørre TV-boksen om været i Ålesund og få svar! Men det er absolutt en fordel å snakke bokmål eller engelsk til boksen – den er ikke akkurat så flink med dialekter. Du kan også snakke til fjernkontrollen og si hvilken kanal du vil se. For å få til dette må du i utgangspunktet ha koblet til fjernkontrollen med «blåtann» under Innstillinger. Etter at dette er gjort kan du, ved å holde inne knappen med bilde av en mikrofon og OK samtidig, snakke til fjernkontrollen og gi beskjed om hvilken kanal den skal finne. Det er litt kult, smiler han.

Det aller viktigste, påpeker de to serviceinnstilte karene fra kundesenteret, er å tørre å leke litt – prøve ut de ulike funksjonene. I tillegg er det lurt å laste ned de oppgraderingene som kommer fremover. Du får beskjed på TV-skjermen din når disse er tilgjengelige.

Under kontinuerlig utvikling
- Get boX er helt ny og våre kunder er faktisk de første som har fått den hjem til seg. Vi vet at den er under kontinuerlig utvikling og at det stadig vil komme nye muligheter. Enkelte kunder har gitt oss tilbakemelding på ting de ønsker å få inn i denne løsningen, og dette har vi meldt videre. Vi er rett og slett med og påvirker hvordan den nye Get boX blir videreutviklet, sier Theodor.

- Vi må få si noe om Get-appen også, for den er kjempebra, sier Lars. - Den er veldig lik TV-løsningen, men det kjekke med å ha denne er at du kan se opptakene dine eller det du har lastet ned offline, uansett hvor i verden du er. Det sparer du mye datatrafikk på. Via denne appen kan du også se direkte-TV i hele Europa - dette inklusiv TV2! Dette vil nok glede mange, smiler han.

Både Lars og Theodor er opptatt av fornøyde kunder og oppfordrer deg til å ta kontakt dersom du har behov for bistand.

- Vi nås både via telefon og Facebook – og vi hjelper så gjerne!, sier de.