eFaktura

Med eFaktura får du regningen din rett til nettbanken din.

  • Du får varsel på e-post når fakturaen kommer.

  • Forfallsdato, KID- og kontonummer er ferdig utfylt.

  • Du kan endre betalingsdato og beløp.

  • Fakturaen oppbevares i nettbanken din også etter at den er betalt.

  • Med eFaktura slipper du administrasjonsgebyr på kr 49,- per faktura.

  • Du finner referansenummer for å inngå avtale om eFakura på den den siste papirfakturaen din.

AvtaleGiro

Regningen betales automatisk, du får kun en kopi til orientering. 

  • Du vil få en kopi av fakturaen før forfall, med beløp og spesifikasjoner. 

  • Banken sørger for at regningen blir betalt automatisk på riktig dato.

  • Du har mulighet til å stoppe betalingen ved å ta kontakt med banken. 

 

eFaktura + AvtaleGiro

Regningen kommer i nettbanken og betales automatisk på forfallsdato.

  • Du mottar varsel om regningen rett i nettbanken som eFaktura.

  • Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.

  • Betalingstjenesten er helt papirløs og du unngår gebyr på papirfaktura på kr 49,- per faktura. 

Hvordan opprette eFaktura-avtale

Det finnes flere måter å opprette en slik avtale på;

Metode 1: Når du betaler din neste faktura i nettbanken vil du få spørsmål om å opprette en eFaktura-avtale. Følg instruksjonene på skjermen.

Metode 2: Opprett eFaktura-avtale i nettbanken din. Det varierer fra bank til bank om vi kommer opp som tilbyder av denne tjenesten. Bare så det er klart: Vi tilbyr eFaktura.

Hvis vi ikke kommer opp som et alternativ må du opprette avtalen manuelt, du må da ha den sist tilsendte fakturaen fra oss tilgjengelig. Der står alt du trenger å vite.

Metode 3: Opprett avtalen fra Min Side på tafjord.no. Logg inn på Min Side. Velg eFaktura/Avtalegiro i menyen til høyre. Huk av for det du ønsker (eFaktura og/eller avtalegiro) og velg opprett avtale. Følg instruksjonene på skjermen.

Kan jeg endre forfallsdato?

Om du ønsker at regningen skal forfalle på en viss dato i måneden, er dette mulig.  

  • Du kan velge mellom 1. og 28. i måneden. 
  • Tjenesten koster kr 29,- per måned. 
  • Kontakt kundesenteret, som kan hjelpe deg med dette. 

Utsette faktura

Dersom du har behov for det, kan du velge å vente med betaling av fakturaen. Men vær oppmerksom på følgende:

  • Dersom du venter med betaling av faktura, påløper det forsinkelsesrenter.
  • Avtalen må inngås før forfall.
  • Du kan ikke utsette betaling av siste faktura dersom du har tidligere ubetalte fakturaer hos oss.

Ønsker du å vente med betaling? Logg inn på MIN SIDE, og velg "Utsett betaling". Se også vilkårene for utsettelse der.

Hvorfor får jeg betalingspåminnelse når faktura er betalt?

Fakturaen er ikke registrert innbetalt i vårt system den datoen betalingspåminnelse er produsert. Dersom innbetaling har skjedd nylig, kan innbetaling og varsel ha gått omhverandre. Hvis du er usikker, kan du ta kontakt med vårt kundesenter.

Hvordan kan jeg betale fra utlandet?

Når du skal betale fra utlandet trenger du IBAN og BIC/Swift kode.

IBAN (International Bank Account Number) er en internasjonal standard for bankkontonummer.
BIC (Bank Identifier Code -SWIFT adresse) identifiserer banken.

Tafjord Marked AS har følgende koder:

Bank: DnB
IBAN: NO4715033286950
BIC/SWIFT: DNBANOKK