Hvordan kan vi hjelpe deg?

Vanlige strøm spørsmål

Hm.. vi fant ingen svar på ''

Mitt kundeforhold (0 treff)

Du kan enkelt logge deg inn på Min side uten å opprette passord. Skriv inn mobilnummeret ditt og vi sender deg en kode på sms som du kan benytte.

 Logg på Min side

På Min side får du full oversikt over ditt abonnement. Her finner du en oversikt over produkter og fakturaer. Du kan utsette betaling, melde flytting, registrere forbruk  før måleravlesning og mye mer.

 Logg på Min side

Du kan enkelt bytte strømavtale på Min side.

 Logg på Min side

Skal du overta en strømmåler kan du gjøre dette via Meld flytting.

Gå til Meld flytting

Når du flytter har du to valg: enten overføre måler til ny eier, eller bestille stenging av måler. Stenging av måler bestilles hos din netteier, mens overtakelse kan utføres ved å logge inn på Min side eller sende inn skjema du finner nederst på denne siden. Abonnementet blir stående på deg inntil vi har fått bekreftelse fra ny eier på at opplysningene stemmer.

Du kan også benytte et overtakelsesskjema, og fylle ut skjema i fellesskap med ny eier av strømmåleren. I følge våre vilkår har du ansvaret for at måleren blir stengt, eller overført til noen andre for at ditt abonnement skal kunne avsluttes. Bruk av flyttemeldingen på Min side eller skjema har ikke noe gebyr.

→ Gå til Meld flytting

→ Logg på Min side

→ Last ned skjema

Det er viktig å avslutte strømabonnement når du flytter. Normalt gjøres det ved at den nye innflytteren tar over abonnementet, da kan du fylle ut skjemaet under Meld flytting.

Skal strømmen stenges av må du kontakte ditt nettselskap.

→ Gå til Meld flytting

Du kan videreføre strømavtalen du har i dag til din nye bolig. Dette gjør du ved å fylle ut skjemaet som ligger under Meld flytting.

Vær oppmerksom på at dersom du ikke melder flytting til ny adresse blir du stående uten en strømavtale. Da havner den nye adressen din på noe som kalles leveringsplikt hos netteier. Da må du betale mer enn du ville ha gjort hos en strømleverandør.

→ Gå til Meld flytting

Når en overtakelse skal utføres er det en del informasjon som må innhentes. Det må informeres om hvem som tar over:

  • Navn
  • Fødselsdato
  • Faktura-adresse
  • Mobilnummer
  • Epost

Sammen med dette må det også fortelles generelt om overtakelsen:

  • Dato
  • Målepunkt ID
  • Målernummer
  • Leveringsadresse


Viktig: Vi kan ikke utføre overtakelser lengre enn én (1) mnd tilbake i tid. Dersom dette er tilfellet, ber vi deg kontakte din netteier.

→ Gå til Meld flytting

→ Last ned skjema

Du trenger ikke å melde oppsigelse til din forrige strømleverandør når du bytter. Vi tar oss av alt det praktiske rundt oppsigelsen av gammel avtale. Du trenger kun å velge en ny strømavtale, enkelt å greit.

→ Se våre strømavtaler

Er du usikker på dine strømavtalevilkår, kan du lese deg opp her:

→ Avtalevilkår strøm privat 

 Avtalevilkår strøm bedrift

Ved sykmelding som skyldes ulykke kan du få dekket strømregningen din. Det gjelder inntil 1 år og opp til 20 000 kWh. Sykemelding må foreligge. Dette gjelder kun strømforbruket ikke nettleien.

Ta kontakt med kundesenteret for ytterlige informasjon.

Det er mye du selv kan gjøre for å få kontroll på strømregningen

Se vår samling av gode tips til energisparing.

Les mer om energisparing på Enova.no

→ 10 ting som er feil om strøm