Sort TV-skjerm?

Ingen signal eller sort TV?

Hvis du ser meldingen «ingen signal» eller «ingen bilde» på TV-skjermen når du skal starte opp Altibox TV, bør du sjekke følgende:

1. Sjekk driftsmeldinger på Mine Sider
Hvis det er linjebrudd eller feil på sentraler i ditt område, vil det ligge en melding på Mine sider. Gå inn via mobildata eller på jobb og sjekk dette først. Din Altibox-leverandør vil få rettet feilen - det er ikke noe du kan gjøre selv.

2. Har du valgt rett kilde/input på TV-en?
TV-en må være innstilt på Altibox-dekoderen som kilde til lyd og bilde, og ikke for eksempel på DVD-spilleren din. Altibox-dekoderen vil vanligvis være på en HDMI-inngang, men eldre dekodere kan være tilkoblet med SCART.

Gjør følgende: Bruk fjernkontrollen og knappen merket "AV", "Source" eller "Meny", "Innstillinger" og deretter "Input".

3. Kjør omstart på alt utstyr
Restart hjemmesentralen ved å trekke ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen. Vent på at alle innstillinger og tilkoblinger skal bli aktive.

Restart Altibox Wifi Pluss-enheter hvis du har slike.

4. Er dekoderen koblet til hjemmesentralen?
Sjekk at nettverkskabelen ut fra dekoder står i punkt i veggen eller er koblet direkte til hjemmesentralen. Sjekk at kabelen står i rett port i hjemmesentralen:

FMG: M2M, LAN1 eller LAN2.

ZyXEL P2812 og P2812ac: LAN2, LAN3 eller LAN4.

Telsey CPL7: Port 1-4.

Telsey CPL5: ETH 1-3.

Telsey CPL4: Port 1 eller 2.

Telsey CPL3: Port 1 eller 2.

5. Er TV-en koblet til dekoder?
Ta ut og sett inn HDMI- eller SCART-kabelen, sjekk at kablene er koblet skikkelig til på begge sider og at kabelen ikke er brutt eller skadd.

6. Sjekk nettverkskabelen
Gamle standarder eller skadde nettverkskabler gir dårlig signal. Nye CAT5e og høyere standard er anbefalt.

Kilde: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/ingen-tv-signal/