De aller fleste problemer kan du faktisk løse selv

10 mest stilte spørsmål

Ingen spørsmål passer filteret

Forsøk å ta ut strømledningen på modem i minst 15 sekunder.

Om du likevel ikke får tilbake linjen kan du prøve følgende:
Koble en datamaskin direkte til vårt modem med kort nettverkskabel (under 5 m)

 Hvis dette ikke hjelper, forsøk en reset av fibermodemet ditt.

  1. Dersom det er flere WLAN-soner innen et område som bruker samme kanal, kan disse forstyrre.
  2. Du kan prøve å endre kanal på det trådløse nettet ved å logge inn på Mine Sider på fiber.tafjord.no
  3. Du kan også forsøke en omstart av fibermodemet ditt, ved å ta ut og inn strømmen. Da vil modemet automatisk velge den trådløse kanalen med minst forstyrrelser

Regningen kommer i nettbanken og betales automatisk på forfallsdato.

  • Du mottar varsel om regningen rett i nettbanken som eFaktura.
  • Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.
  • Betalingstjenesten er helt papirløs og du unngår gebyr på papirfaktura på kr 49,- per faktura. 

Metode 1: Når du betaler din neste faktura i nettbanken vil du få spørsmål om å opprette en eFaktura-avtale. Følg instruksjonene på skjermen.

Metode 2: Opprett eFaktura-avtale i nettbanken din. Det varierer fra bank til bank om vi kommer opp som tilbyder av denne tjenesten. Bare så det er klart: Vi tilbyr eFaktura.

Hvis vi ikke kommer opp som et alternativ må du opprette avtalen manuelt, du må da ha den sist tilsendte fakturaen fra oss tilgjengelig. Der står alt du trenger å vite.

Metode 3: Opprett avtalen fra Min Side på tafjord.no. Logg inn på Min Side. Velg eFaktura/Avtalegiro i menyen til høyre. Huk av for det du ønsker (eFaktura og/eller avtalegiro) og velg opprett avtale. Følg instruksjonene på skjermen.

Dersom du har behov for det, kan du velge å vente med betaling av fakturaen. Men vær oppmerksom på følgende:

  • Dersom du venter med betaling av faktura, påløper det forsinkelsesrenter.
  • Avtalen må inngås før forfall.
  • Du kan ikke utsette betaling av siste faktura dersom du har tidligere ubetalte fakturaer hos oss.

Ønsker du å vente med betaling? Logg inn på MIN SIDE, og velg "Utsett betaling". Se også vilkårene for utsettelse der.

Logg på min side her

Om du ønsker at regningen skal forfalle på en viss dato i måneden, er dette mulig.  

  • Du kan velge alle dager mellom den 1. og 28. i måneden. 
  • Tjenesten koster kr 29,- per måned. 
  • Kontakt kundesenteret, som kan hjelpe deg med dette. 

På Min side får du full oversikt over ditt abonnement. Her finner du en oversikt over produkter og fakturaer. Du kan utsette betaling, melde flytting, registrere forbruk  før måleravlesning og mye mer.

 Logg på Min side

Du kan videreføre strømavtalen du har i dag til din nye bolig. Dette gjør du ved å fylle ut skjemaet som ligger under Meld flytting.

Vær oppmerksom på at dersom du ikke melder flytting til ny adresse blir du stående uten en strømavtale. Da havner den nye adressen din på noe som kalles leveringsplikt hos netteier. Da må du betale mer enn du ville ha gjort hos en strømleverandør.

→ Gå til Meld flytting

For å melde flytting av ditt abonnement må du meddele dette skriftlig via vårt flytteskjema, eller ta kontakt med oss på telefon: 70 10 00 00.

Gå til våre flytteskjemaer

For å få den beste opplevelsen i et borettslag kan man prøve følgende; ta en omstart på den trådløse ruteren når man forventer å få den beste ytelsen. Hver gang den trådløse ruter får en omstart, vil den sjekke alle kanalene for å se hvor det er minst forstyrrelser, og velge den kanalen. Man kan også påse at man bruker 5GHz radioen, da det er mange flere kanaler på dette frekvensbåndet.

Kan vi hjelpe deg med noe annet?

Vi er her for å hjelpe deg

Ring meg tilbake
Chat med oss
Ring 70 10 00 00
Kontaktskjema
Åpningstider Kundesenter
Mandag - Fredag
09:00 - 20:00
Lørdag
12:00 - 15:00
Åpningstider Resepsjon
Mandag - Fredag
09:00 - 15:30