eFaktura 2.0.

Bankene i Norge har nå innført eFaktura 2.0. Dette innebærer noen endringer du bør være oppmerksom på.  

Vil du motta eFaktura fremover? 
For å motta eFaktura fremover må du gi en generell aksept for dette i nettbanken eller betalingsappen din. En slik aksept blir kalt «Ja takk til alle», «Automatisk eFaktura», «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du bruker.  

Du har selvsagt muligheten til å reservere deg mot å motta eFaktura fra enkelte selskap. Dette gjør du i nettbanken din. Velger du å reservere deg mot å motta eFaktura fra oss i Tafjord Connect, sender vi deg en papirfaktura via posten i stedet. Vi gjør oppmerksom på at det da vil bli lagt på et fakturagebyr. 

Er det noen andre som betaler fakturaen din? 
Enkelte av våre kunder har en ordning der andre betaler fakturaen på internett/TV for dem. Dette kan være andre privatpersoner eller bedrifter. 

Innføringen av eFaktura 2.0 innebærer at eFakturaen vil bli sendt i nettbanken til den som er juridisk eier av abonnementet. Dersom du ikke har sagt «Ja takk til alle» i nettbanken, eller har reservert deg mot å motta eFaktura fra oss, vil du få tilsendt papirfaktura via posten.  

Vi gjør også oppmerksom på: 

  • Dersom en annen person betaler fakturen din på internett/TV fra oss, og vedkommende har inngått Avtalegiro i sin bank på denne avtalen, vil fakturabeløpet fortsatt bli trukket fra vedkommende sin konto. For å unngå dette kan vedkommende eventuelt slette Avtalegiro-avtalen som er inngått. 
     
  • Dersom den som betaler fakturaen din er en bedrift som har betalingsmåte EHF (Elektronisk Handelsformat), vil bedriften få fakturaen inn i regnskapssystemet sitt som før. 
     

Vi understreker at innføringen av eFaktura 2.0 er landsdekkende og gjelder eFaktura generelt. Du kan lese mer om endringene her: www.efaktura.no/privat