Hvordan kan vi hjelpe deg?

Vanlige Altibox TV spørsmål

Hm.. vi fant ingen svar på ''

Få mer ut av ditt TV abonnement (0 treff)

Velg ditt innhold
Her kan du sette sammen din perfekte tv-pakke, med akkurat den underholdningen du ønsker.

Bestill dine favorittkanaler
På denne siden kan du kjøpe poeng eller flere kanalpakker.

Med Altibox-appene kan flere brukere se samme kanal samtidig – på samme innlogging.

Gammel Altibox TV

Har du Altibox TV?

Hvis fjernkontrollen har fargeknapper og TV-portalen navigeres opp og ned, så er app-en Altibox TV Overalt rett valg.

→ Les mer om appen

→ Lastned Apple/iOS/iPhone (AppStore)
→ Lastned Android (GooglePlay)

→ Se tv i nettleseren

Har du Nye Altibox TV?

Hvis fjernkontrollen har egen Altibox-knapp og TV-portalen navigeres mot høyre/venstre, så er app-en Altibox rett valg.

→ Les mer om appen

→ Lastned Apple/iOS/iPhone (AppStore)
→ Lastned Android (GooglePlay)

→ Se tv i nettleseren

 

Ja, du kan ha opptil 3 ekstra Tv-bokser. 

 Bestill ekstra Tv-boks her

Ja! I den nye appen er det mulig å se kanalene dine hvor og når du vil, starte programmer forfra og spole opptil seks timer tilbake og sette dine favorittprogrammer i opptak. Enten det er på barnerommet, i kjellerstua eller på hytta. Med Altibox-appen på Apple TV kan du nå se Altibox TV både i og utenfor hjemmet.

Lær mer om Altibox på Apple TV

Altibox TV virker ikke (0 treff)

"TV-tjenesten er for tiden utilgjengelig"?



Gjør en omstart av TV-utstyret ditt
Forsøk først å ta en "kaldstart" på dekoderen ved å trekke ut stikkontakten, vente noen sekunder og sette den tilbake på plass.

Hvis dette ikke løser problemet, gjør du en omstart av hjemmesentral ved å trekke ut og sette tilbake strømkabelen.

Sjekk driftsmeldinger på Mine sider
Logg på Mine Sider for å sjekke om det er feilmeldinger for ditt område som kan forklare hvorfor du ikke har tilgang til TV-portalen.

Sjekk tilkoblinger og kabler
Hvis omstart ikke hjelper, bør du sjekke kablingen mellom dekoder og hjemmesentral. Prøv å koble direkte fra dekoder til hjemmesentral ved hjelp av en lang nettverkskabel for å kunne utelukke at intern kabling via for eksempel punkt i veggen eller Wifi-pluss er problemet. Forsøk flere nettverksporter i hjemmesentralen og eventuelt en annen nettverkskabel for å være helt sikker.

Fungerer det fremdeles ikke?

Kontakt oss

Kilde: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/tv-portal-utilgjengelig/

Ingen signal eller sort TV?

Hvis du ser meldingen «ingen signal» eller «ingen bilde» på TV-skjermen når du skal starte opp Altibox TV, bør du sjekke følgende:

1. Sjekk driftsmeldinger på Mine Sider
Hvis det er linjebrudd eller feil på sentraler i ditt område, vil det ligge en melding på Mine sider. Gå inn via mobildata eller på jobb og sjekk dette først. Din Altibox-leverandør vil få rettet feilen - det er ikke noe du kan gjøre selv.

2. Har du valgt rett kilde/input på TV-en?
TV-en må være innstilt på Altibox-dekoderen som kilde til lyd og bilde, og ikke for eksempel på DVD-spilleren din. Altibox-dekoderen vil vanligvis være på en HDMI-inngang, men eldre dekodere kan være tilkoblet med SCART.

Gjør følgende: Bruk fjernkontrollen og knappen merket "AV", "Source" eller "Meny", "Innstillinger" og deretter "Input".

3. Kjør omstart på alt utstyr
Restart hjemmesentralen ved å trekke ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen. Vent på at alle innstillinger og tilkoblinger skal bli aktive.

Restart Altibox Wifi Pluss-enheter hvis du har slike.

4. Er dekoderen koblet til hjemmesentralen?
Sjekk at nettverkskabelen ut fra dekoder står i punkt i veggen eller er koblet direkte til hjemmesentralen. Sjekk at kabelen står i rett port i hjemmesentralen:

FMG: M2M, LAN1 eller LAN2.

ZyXEL P2812 og P2812ac: LAN2, LAN3 eller LAN4.

Telsey CPL7: Port 1-4.

Telsey CPL5: ETH 1-3.

Telsey CPL4: Port 1 eller 2.

Telsey CPL3: Port 1 eller 2.

5. Er TV-en koblet til dekoder?
Ta ut og sett inn HDMI- eller SCART-kabelen, sjekk at kablene er koblet skikkelig til på begge sider og at kabelen ikke er brutt eller skadd.

6. Sjekk nettverkskabelen
Gamle standarder eller skadde nettverkskabler gir dårlig signal. Nye CAT5e og høyere standard er anbefalt.

Kilde: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/ingen-tv-signal/


Hakker eller fryser TV-bildet fra Altibox?


Tips! Enkelte Q22-dekodere har dårlig feste i nettverkskontakten. Prøv å feste kabelen med en teipbit hvis den sitter løst.

1. Sjekk driftsmeldinger på Mine sider
Ved linjebrudd og problemer på nettverksutstyr utenfor hjemmet ditt, vil du få se en driftsmelding hvis du logger inn på Mine sider. Ved feil må du vente på retting før du får et normalt TV-bilde.

2. Start TV-utstyret på nytt
Prøv først en omstart av dekoder via fjernkontrollen, deretter kan du forsøke å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen.

Neste steg er å gjøre en omstart av hjemmesentralen ved å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og sette den inn igjen.

3. Tilbakestilling av hjemmesentral
Tilbakestill hjemmesentralen for å rense minnet og oppdatere programvare automatisk. Du beholder egne innstillinger.

Trykk og hold inne reset-knappen på hjemmesentralen i cirka ti sekunder ved hjelp av en spiss gjenstand.

4. Krysskoble dekodere for å sjekke kablene
Hvis du har to sett med dekodere og TV-er i huset, og bare den ene ikke virker, kan du bytte dem om og sjekke at det ikke er kablene det er noe galt med.

5. Virker internett i huset ditt?
Sjekk om du har internett på en laptop, en mobil eller et nettbrett som er koblet til hjemmenettverket. Hvis du ikke får signal, restarter du alt utstyr. Sjekk Altibox kundeservice-sidene for internett hvis du trenger mer hjelp.

Kilde: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/bilde-frys-hakk/

For øvrige spørsmål; se Altibox hjelpe-sider nedenfor - eller kontakt Tafjord Kundesenter

Fant du ikke det du lette etter?

Vi hjelper deg

Ring meg tilbake
Chat med oss
Ring 70 10 00 00
Kontaktskjema
Åpningstider Kundesenter
Mandag - Fredag
09:00 - 20:00
Lørdag
12:00 - 15:00
Åpningstider Resepsjon
Mandag - Fredag
08:00 - 15:30