Hva kan vi hjelpe deg med?

Spørsmål og svar

Hm.. vi fant ingen svar på ''

TV (0 treff)

Logg deg på min side her: Get.no
(NB! ikke bruk Min Get appen)

Trykk på PRODUKTER

Under overskriften TILLEGGSPRODUKTER klikk på
"Aktiver HBO Nordic"-knappen.

Nå har du aktivert HBO Nordic uten å bruke ett eneste poeng :)

Alle kanalendringer gjør du på get.no/velg-selv eller i Min Get-appen. For veiledning klikk her.

Dette er dessverre ikke mulig på nåværende tidspunkt.

Gå til innstillinger og sett surround-lyd til aldri.

Trykk på programmet, om serien og velg Legg til (Stjerne-symbol). Om programmet ikke sendes, kan du gjøre dette i TV-arkivet.

Det er flere måter å bruke opptaksfunksjonen.

Om du står på det programmet du vil ta opp, tykk på den røde opptaksknappen nede til høyre på fjernkontrollen.

Skal du ta opp noe frem i tid: 

  1. Gå inn i TV-guiden
  2. Finn frem til aktuelle program
  3. Tykk ok
  4. Velg opptak

Du kan velge mellom å ta opp enkelt-episoder, hele sesonger av et program eller hele serier. Opptakene legges under Mitt Innhold i menyen. Dette når du enkelt ved å trykke fjernkontoll-knappen med samme navn.

Du kan også sette opptak på Get nett-TV i nettleser og Get TV appene for mobil, nettbrett og Apple TV. Disse opptakene vil være tilgjengelige på Get boX også.

Skyv dekselet litt bakover (angitt med grå pil) og vipp det av. Dette er vist under punkt 1 i oppkoblingveiledningen "Kom i gang" som fulgte med Get boXen.

Fjernkontrollen til den nye Get boXen din er litt annerledes enn dine tidligere fjernkontroller.

Spoling med den nye fjernkontrollen krever at du aktiverer spoling før du velger å spole frem eller tilbake. Slik gjør du det:

  1. Klikk på "OK" knappen på fjernkontrollen for å aktivere spoling
  2. Spol bakover ved å klikke på pilen til venstre,
  3. ...eller spol fremover ved å klikke på pilen til høyre

 

Det kan være tre årsaker til at TV-bildet hakker:

  1. Dersom du ikke skiftet HDMI-kabelen når du koblet til Get boXen kan dette være en av årsakene til at du opplever hakking eller krakelering av TV-bildet. Du må bruke HDMI-kabelen som fulgte med Get boXen eller en HDMI-kabelen av en nyere versjon tilsvarende 2.0b

  2. Dersom du har en switch/fordelingsboks som ikke støtter IGMP snooping mellom vår hjemmesentral og Get boXen, vil du kunne oppleve hakking, svakt signal og forsinkelse på meny og kanalskifte. For å sjekke om dette er problemet kan du prøve å koble nettverkskabelen rett fra hjemmesentralen til Get boXen (uten å gå via fordelingsboksen/switch).

  3. Kabler alene kan også være en årsak til hakking. Prøv å koble en ny nettverkskabel mellom hjemmesentral og Get boXen.

Ved å koble fjernkontrollen sammen med Get-boksen via Bluethooth får du tilgang til flere nyttige funksjoner som:

  • Å bruke fjernkontrollen uten å måtte peke direkte mot Get-boksen
  • Automatisk oppsett for styring av TV'en med fjernkontroll (f.eks. nødvendig for volumstyring)
  • Søk og stemmestyring med Google Assistant

Denne tilkoblingen gjøres i løpet av førstegangs installasjon av Get-boksen. Hvis du må tilkoble på nytt: 

  1. Trykk Hjem-knappen
  2. Gå til innstillinger oppe til høyre (Tannhjul-symbolet), og trykk OK-knappen
  3. Gå til «Fjernkontroll og tilbehør - Legg til tilbehør», og trykk OK-knappen

Hold inne både Ok–knappen og den fargede Mikrofon-knappen på fjernkontrollen i 3 sekund til den øverste lysdioden blinker. Når systemet finner «Get fjernkontroll» trykker du på OK-knappen. Tilkoblingen vil bekreftes på skjermen.

Om du ønsker å se program som er sendt tidligere på dagen gå til TV-arkiv og søke opp programmet der. I TV-arkivet ligger det program datert en uke bak i tid. Etterhvert vil det også bli mulig bli mulig å bla bakover i TV-guiden.

Slik laster du ned apper på TV-boksen:

  • Gå til "Apper" i toppmenyen
  • Åpne "Google Play Store"
  • Finn appene du ønsker å laste ned
  • Trykk på appen og velg "Installer"

For å laste ned apper på TV-boksen må du logge inn med Google konto.

Noen app anbefalinger: Spotify, Tuneln radio, YouTube Kids.

Get TV-app (0 treff)

For å ta i bruk Get TV-appen kan du følge instruksene her

Det kan du. Slik bruker du offline-funksjonen:

  1. Sørg for at du har siste versjon av Get TV-appen installert
  2. Gå til «Nedlastinger» i menyen
  3. Velg «Finn noe å laste ned»
  4. Klikk på Download når du har funnet det du vil se
  5. Nedlastingen er fullført når filen endrer seg til Download complete

Alle kanalendringer gjør du på get.no/velg-selv eller i Min Get-appen. Se veiledning her.

Oppkobling av TV-boks (0 treff)

Det kan være flere årsaker til dette. Har du brukt kablene som fulgte med TV-boksen? Det kan oppstå problemer med de nettverkskablene du hadde fra før selv om den virket i går.

Har du sjekket at du har tilgang til internett? Hvis ikke, skru av og på modemet eller dra ut kontakten.

Nei, du må ikke registrere Google-konto for å kunne bruke TV-boksen. Dette punktet kan du enkelt hoppe over under oppkoblingen. Dersom du ønsker å legge til ytterligere apper er innlogging med Google-bruker nødvendig. Innlogging kan også gjøres ved senere anledning. 
NRK-appen vil etterhvert bli lagt til, uten at Google-konto behøves.

Lurer du på hvordan man oppretter en Google-konto finner du en oppskrift på dette her.

Dersom du opplever at skjermen blir svart etter oppkoblingen av Get boXen kan du prøve å sette HDMI-kabelen inn i en annen HDMI-inngang. Det er også mulig å endre kilde (eng: Source) på fjernkontrollen som fulgte med din TV. Pass på at du bruker HDMI-kabelen som fulgte med Get boXen.  

TV-boksen har kombinert optisk og analog utgang, markert «AUDIO». Denne tilkoblingen passer for mini-jack (3.5mm analog) og mini toslink (3.5mm optisk). Det finnes både adaptere for S/PDIF til mini-TOSLINK og egne kabler med mini-TOSLINK plugg i ene enden og S/PDIF i den andre.

Det er mest stabilt å bruke kabel. Ønsker du likevel å ha trådløs overføring kobler du først TV-boksen til strøm. Deretter velger du trådløs-tilkobling.

Dersom du har trådløs tilkobling til TV'en i dag, kan du bruke det samme utstyret på den nye TV-boksen.

Kan vi hjelpe deg med noe annet?

Vi er her for å hjelpe deg

Ring meg tilbake
Ring 70 10 00 00
Kontaktskjema
Åpningstider Kundesenter
Mandag - Fredag
09:00 - 20:00
Lørdag
12:00 - 15:00
Åpningstider Resepsjon
Mandag - Fredag
08:00 - 15:30