De aller fleste problemer kan du faktisk løse selv

10 mest stilte spørsmål

Ingen spørsmål passer filteret

Du kan videreføre strømavtalen du har i dag til din nye bolig. Dette gjør du ved å fylle ut skjemaet som ligger under Meld flytting.

Vær oppmerksom på at dersom du ikke melder flytting til ny adresse blir du stående uten en strømavtale. Da havner den nye adressen din på noe som kalles leveringsplikt hos netteier. Da må du betale mer enn du ville ha gjort hos en strømleverandør.

→ Gå til Meld flytting

Ønsker du å heller melde fra om flytting manuelt?

↓ Last ned flytteskjema her (PDF)

Skjemaet sender du i posten til:

Tafjord Marked AS
Postboks 1500
6025 Ålesund

eller som digitalt vedlegg til kraftsalg@tafjord.no

 

 Oppsett på iOS (iPhone/iPad)

 Oppsett på Android (Samsung/Sony/Huawei/HTC)

 

Kontonavn/postkassenavn: <Ditt brukernavn>
E-post adresse: <Din e-postadresse> (brukernavn@mimer.no)
Brukernavn: <Ditt brukernavn> (brukernavn@mimer.no)
Passord: <Ditt passord>

Innkommende e-post (POP3)
server: pop.mimer.no, port: 110

Utgående e-post (SMTP)
server: pop.mimer.no, port: 465, SSL:

Dette krever pålogging på utgående server, med samme brukernavn (mailadresse) og passord som på innkommende.

 

For å si opp ditt abonnement må du meddele dette skriftlig via vårt oppsigelsesskjema, eller via telefon 70 10 00 00

Vær oppmerksom på eventuell bindingstid og de gjeldende vilkår for tjenesten.

Gå til oppsigelsesskjema

For å melde flytting av ditt abonnement må du meddele dette skriftlig via vårt flytteskjema, eller ta kontakt med oss på telefon: 70 10 00 00.

Gå til våre flytteskjemaer


Hakker eller fryser TV-bildet fra Altibox?


Tips! Enkelte Q22-dekodere har dårlig feste i nettverkskontakten. Prøv å feste kabelen med en teipbit hvis den sitter løst.

1. Sjekk driftsmeldinger på Mine sider
Ved linjebrudd og problemer på nettverksutstyr utenfor hjemmet ditt, vil du få se en driftsmelding hvis du logger inn på Mine sider. Ved feil må du vente på retting før du får et normalt TV-bilde.

2. Start TV-utstyret på nytt
Prøv først en omstart av dekoder via fjernkontrollen, deretter kan du forsøke å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen.

Neste steg er å gjøre en omstart av hjemmesentralen ved å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og sette den inn igjen.

3. Tilbakestilling av hjemmesentral
Tilbakestill hjemmesentralen for å rense minnet og oppdatere programvare automatisk. Du beholder egne innstillinger.

Trykk og hold inne reset-knappen på hjemmesentralen i cirka ti sekunder ved hjelp av en spiss gjenstand.

4. Krysskoble dekodere for å sjekke kablene
Hvis du har to sett med dekodere og TV-er i huset, og bare den ene ikke virker, kan du bytte dem om og sjekke at det ikke er kablene det er noe galt med.

5. Virker internett i huset ditt?
Sjekk om du har internett på en laptop, en mobil eller et nettbrett som er koblet til hjemmenettverket. Hvis du ikke får signal, restarter du alt utstyr. Sjekk Altibox kundeservice-sidene for internett hvis du trenger mer hjelp.

Kilde: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/bilde-frys-hakk/

Forsøk å ta ut strømledningen på modem i minst 15 sekunder.

Om du likevel ikke får tilbake linjen kan du prøve følgende:
Koble en datamaskin direkte til vårt modem med kort nettverkskabel (under 5 m)

 Hvis dette ikke hjelper, forsøk en reset av fibermodemet ditt.

  1. Dersom det er flere WLAN-soner innen et område som bruker samme kanal, kan disse forstyrre.
  2. Du kan prøve å endre kanal på det trådløse nettet ved å logge inn på Mine Sider på fiber.tafjord.no
  3. Du kan også forsøke en omstart av fibermodemet ditt, ved å ta ut og inn strømmen. Da vil modemet automatisk velge den trådløse kanalen med minst forstyrrelser

Vi jobber hele tiden med å gjøre fakturaene så oversiktlig som mulig. Er det noe du ikke finner på fakturaen din? Se på vår detaljert forklaring over hvor du finner den forskjellige informasjonen.

Se detaljert forklaring av faktura her

Dersom du har behov for det, kan du velge å vente med betaling av fakturaen. Men vær oppmerksom på følgende:

  • Dersom du venter med betaling av faktura, påløper det forsinkelsesrenter.
  • Avtalen må inngås før forfall.
  • Du kan ikke utsette betaling av siste faktura dersom du har tidligere ubetalte fakturaer hos oss.

Ønsker du å vente med betaling? Logg inn på MIN SIDE, og velg "Utsett betaling". Se også vilkårene for utsettelse der.

Logg på min side her

Kan vi hjelpe deg med noe annet?

Vi er her for å hjelpe deg

Ring meg tilbake
Chat med oss
Ring 70 10 00 00
Kontaktskjema
Åpningstider Kundesenter
Mandag - Fredag
09:00 - 20:00
Lørdag
12:00 - 15:00
Åpningstider Resepsjon
Mandag - Fredag
08:00 - 15:30