Vi hjelper deg mer enn gjerne med

Faktura og betaling

Hm.. vi fant ingen svar på ''

Betaling (0 treff)

Bankene i Norge har nå innført eFaktura 2.0. Dette innebærer noen endringer du bør være oppmerksom på.  

Vil du motta eFaktura fremover? 
For å motta eFaktura fremover må du gi en generell aksept for dette i nettbanken eller betalingsappen din. En slik aksept blir kalt «Ja takk til alle», «Automatisk eFaktura», «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du bruker.  

Du har selvsagt muligheten til å reservere deg mot å motta eFaktura fra enkelte selskap. Dette gjør du i nettbanken din. Velger du å reservere deg mot å motta eFaktura fra oss i Tafjord Connect, sender vi deg en papirfaktura via posten i stedet. Vi gjør oppmerksom på at det da vil bli lagt på et fakturagebyr. 

Er det noen andre som betaler fakturaen din? 
Enkelte av våre kunder har en ordning der andre betaler fakturaen på internett/TV for dem. Dette kan være andre privatpersoner eller bedrifter. 

Innføringen av eFaktura 2.0 innebærer at eFakturaen vil bli sendt i nettbanken til den som er juridisk eier av abonnementet. Dersom du ikke har sagt «Ja takk til alle» i nettbanken, eller har reservert deg mot å motta eFaktura fra oss, vil du få tilsendt papirfaktura via posten.  

Vi gjør også oppmerksom på: 

  • Dersom en annen person betaler fakturaen din på internett/TV fra oss, og vedkommende har inngått Avtalegiro i sin bank på denne avtalen, vil fakturabeløpet fortsatt bli trukket fra vedkommende sin konto. For å unngå dette kan vedkommende eventuelt slette Avtalegiro-avtalen som er inngått. 
     
  • Dersom den som betaler fakturaen din er en bedrift som har betalingsmåte EHF (Elektronisk Handelsformat), vil bedriften få fakturaen inn i regnskapssystemet sitt som før. 
     

Vi understreker at innføringen av eFaktura 2.0 er landsdekkende og gjelder eFaktura generelt. Du kan lese mer om endringene her: www.efaktura.no/privat 

 

Fra og med 1. november vil fakturen på TV og internett komme fra Tafjord Connect, ikke fra Tafjord Marked som har fakturert på vegne av oss i en årrekke. Dette innbærer noen endringer for deg som kunde: 

  1. Ny avsender på fakturaen for TV og internett vil være Tafjord Connect AS
  2. Dette innebærer at beløpet skal betales inn til et nytt kontonummer: 1506.69.45593
  3. Dersom du tidligere har fått felles faktura for strøm og TV/internett og nå ønsker eFaktura på TV/internett fra oss i Tafjord Connect, må du inngå ny avtale om dette. Vi anbefaler vi deg å gi en generell aksept for eFaktura i nettbanken din. En slik aksept blir også kalt «Ja takk til alle», «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du har.
  4. Dersom du tidligere har fått felles eFaktura for strøm/TV/internett, vil du nå få tilsendt en papirfaktura fra oss - uten fakturagebyr denne gangen. Dette fordi vi er ny avsender av fakturaen. Vi anbefaler vi deg å gi en generell aksept for eFaktura i nettbanken din. En slik aksept blir også kalt «Ja takk til alle», «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du har. Da slipper du fakturagebyr fra oss også for fremtiden.

Dersom du ønsker Avtalegiro med oss, må du akseptere dette i nettbanken din når du skal betale fakturaen.

NB! Ønsker du Avtalegiro uten at vi må sende deg en papirkopi med fakturagebyr i posten, må du også akseptere eFaktura fra Tafjord Connect eller «Efaktura fra alle» i nettbanken din

Nei, du skal motta eFaktura på TV/internett som før

Nei, du trenger ikke gjøre noe. Dette skal fungere som før.

Nei, dette skal fungere som før.

Med eFaktura får du regningen din rett til nettbanken din, ferdig utfylt.

  • Du får varsel på e-post når fakturaen kommer.
  • Forfallsdato, KID- og kontonummer er ferdig utfylt.
  • Du kan endre betalingsdato og beløp.
  • Fakturaen oppbevares i nettbanken din også etter at den er betalt.
  • Med eFaktura slipper du administrasjonsgebyr på kr 49,- per faktura.

Les mer om eFaktura her

OBS! eFaktura 2.0 er nå innført. Dette betyr at du  må gi en generell aksept for eFaktura for å kunne motta eFaktura fra alle som sender regning til deg. Dette bli også kalt 'Ja takk til alle', og må aksepteres i nettbanken eller betalingsappen din. Det har altså ingenting med oss å gjøre, men gjelder eFaktura generelt. Les mer om endringen her

 

Metode 1: Når du betaler din neste faktura i nettbanken vil du få spørsmål om å opprette en eFaktura-avtale. Følg instruksjonene på skjermen.

Metode 2: Opprett eFaktura-avtale i nettbanken din. Det varierer fra bank til bank om vi kommer opp som tilbyder av denne tjenesten. Bare så det er klart: Vi tilbyr eFaktura.

Hvis vi ikke kommer opp som et alternativ må du opprette avtalen manuelt, du må da ha den sist tilsendte fakturaen fra oss tilgjengelig. Der står alt du trenger å vite.

Les mer om eFaktura her

OBS! eFaktura 2.0 er nå innført. Dette betyr at du  må gi en generell aksept for eFaktura for å kunne motta eFaktura fra alle som sender regning til deg. Dette bli også kalt 'Ja takk til alle', og må aksepteres i nettbanken din eller betalingsappen din. Det har altså ingenting med oss å gjøre, men gjelder eFaktura generelt. Les mer om endringen her

 

Med AvataleGiro sørger banken for at regningene dine betales direkte fra kontoen på forfallsdato. 

  • Du vil få en kopi av fakturaen før forfall, med beløp og spesifikasjoner. 
  • Banken sørger for at regningen blir betalt automatisk på riktig dato.
  • Du har mulighet til å stoppe betalingen ved å ta kontakt med banken.
  • Avtalegiro er en avtale mellom deg og banken din. Det er ikke mulig for oss å opprette, endre eller avslutte en Avtalegiro på dine vegne.
  • OBS! Vær oppmerksom på at dersom du kun har Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg kopi av fakturaen i posten. Det vil da påløpe et gebyr som for andre papirfaktura. Om du vil unngå dette må du si 'Ja takk' til eFaktura i nettbanken din.

Regningen kommer i nettbanken og betales automatisk på forfallsdato.

  • Du mottar varsel om regningen rett i nettbanken som eFaktura.
  • Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.
  • Betalingstjenesten er helt papirløs og du unngår gebyr på papirfaktura på kr 49,- per faktura. 

Vi jobber hele tiden med å gjøre fakturaene så oversiktlig som mulig. Er det noe du ikke finner på fakturaen din? Se på vår detaljert forklaring over hvor du finner den forskjellige informasjonen.

Se detaljert forklaring av faktura her

Om du ønsker at regningen skal forfalle på en viss dato i måneden, er dette mulig.  

  • Du kan velge alle dager mellom den 1. og 28. i måneden. 
  • Tjenesten koster kr 29,- per måned. 
  • Kontakt kundesenteret, som kan hjelpe deg med dette. 

Svea Finans AS håndterer alle inkassovarsel og inkassokrav på vegne av oss.

Om du har mottatt en inkassovarsel eller et inkassokrav og er usikker på hvilke faktura det gjelder kan du inne på Min Side  se en oversikt over alle betalte og ubetalte fakturaer.
Tenker du at kravet er feil, finn frem kvitteringen på betaling fra nettbanken og ta direkte kontakt med Svea Finans på tlf. 21 54 23 80 eller e-post hamar@sveafinans.no

Dersom du har behov for det, kan du velge å vente med betaling av fakturaen. Men vær oppmerksom på følgende:

  • Dersom du venter med betaling av faktura, påløper det forsinkelsesrenter.
  • Avtalen må inngås før forfall.
  • Du kan ikke utsette betaling av siste faktura dersom du har tidligere ubetalte fakturaer hos oss.

Ønsker du å vente med betaling? Logg inn på MIN SIDE, og velg "Utsett betaling". Se også vilkårene for utsettelse der.

Logg på min side her

Fakturaen er ikke registrert innbetalt i vårt system den datoen betalingspåminnelse er produsert. Dersom innbetaling har skjedd nylig, kan innbetaling og varsel ha gått omhverandre. 

Sjekk om faktura er betalt på min side
→ Logg på Min side

Når du skal betale fra utlandet trenger du IBAN og BIC/Swift kode.

IBAN (International Bank Account Number) er en internasjonal standard for bankkontonummer.
BIC (Bank Identifier Code -SWIFT adresse) identifiserer banken.

Tafjord Connect AS har følgende koder:

Bank: DnB
Elektronisk IBAN-kontonummer: NO8315066945593
Papirformatert IBAN-kontonummer: NO83 1506 6945 593
BIC: DNBANOKKXXX

Vi benytter standarden Elektronisk Handels Format (EHF) som gjør det enkelt å sende og motta elektroniske fakturaer. Elektronisk faktura er en forsendelse av datafil i standard format til mottaker. Innholdet i formatet dekker regnskapsloven krav.

Les mer om hvordan ta i bruk EHF her 

Fant du ikke det du lette etter

Vi hjelper deg

Ring 70 10 00 00
Kontaktskjema
Åpningstider Kundesenter
Mandag - Fredag
09:00 - 20:00
Lørdag
12:00 - 15:00
Åpningstider Resepsjon
Mandag - Fredag
08:00 - 15:30