Vi hjelper deg mer enn gjerne med

Faktura og betaling

Hm.. vi fant ingen svar på ''

Betaling (0 treff)

Fra og med 1. november vil fakturen på TV og internett komme fra Tafjord Connect, ikke fra Tafjord Marked som har fakturert på vegne av oss i en årrekke. Dette innbærer noen endringer for deg som kunde: 

  1. Ny avsender på fakturaen for TV og internett vil være Tafjord Connect AS
  2. Dette innebærer at beløpet skal betales inn til et nytt kontonummer: 1506.69.45593
  3. Dersom du tidligere har fått felles faktura for strøm og TV/internett og nå ønsker eFaktura på TV/internett fra oss i Tafjord Connect, må du inngå ny avtale om dette. Vi anbefaler vi deg å gi en generell aksept for eFaktura i nettbanken din. En slik aksept blir også kalt «Ja takk til alle», «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du har.
  4. Dersom du tidligere har fått felles eFaktura for strøm/TV/internett, vil du nå få tilsendt en papirfaktura fra oss - uten fakturagebyr denne gangen. Dette fordi vi er ny avsender av fakturaen. Vi anbefaler vi deg å gi en generell aksept for eFaktura i nettbanken din. En slik aksept blir også kalt «Ja takk til alle», «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du har. Da slipper du fakturagebyr fra oss også for fremtiden.

Dersom du ønsker Avtalegiro med oss, må du akseptere dette i nettbanken din når du skal betale fakturaen.

NB! Ønsker du Avtalegiro uten at vi må sende deg en papirkopi med fakturagebyr i posten, må du også akseptere eFaktura fra Tafjord Connect eller «Efaktura fra alle» i nettbanken din

Nei, du skal motta eFaktura på TV/internett som før

Nei, du trenger ikke gjøre noe. Dette skal fungere som før.

Nei, dette skal fungere som før.

Med eFaktura får du regningen din rett til nettbanken din, ferdig utfylt.

  • Du får varsel på e-post når fakturaen kommer.
  • Forfallsdato, KID- og kontonummer er ferdig utfylt.
  • Du kan endre betalingsdato og beløp.
  • Fakturaen oppbevares i nettbanken din også etter at den er betalt.
  • Med eFaktura slipper du administrasjonsgebyr på kr 49,- per faktura.
  • Du finner referansenummer for å inngå avtale om eFakura på den den siste papirfakturaen din

Les mer om eFaktura her

OBS! Fra 1. desember 2021 innføres eFaktura 2.0 i hele landet. Dette betyr at du  må gi en generell aksept for eFaktura for å kunne motta eFakutra fra alle som sender regning til deg. Dette bli også kalt 'Ja takk til alle', og må aksepteres i nettbanken eller betalingsappen din. Det har altså ingenting med oss å gjøre, men gjelder eFaktura generelt. Les mer om endringen her

 

Metode 1: Når du betaler din neste faktura i nettbanken vil du få spørsmål om å opprette en eFaktura-avtale. Følg instruksjonene på skjermen.

Metode 2: Opprett eFaktura-avtale i nettbanken din. Det varierer fra bank til bank om vi kommer opp som tilbyder av denne tjenesten. Bare så det er klart: Vi tilbyr eFaktura.

Hvis vi ikke kommer opp som et alternativ må du opprette avtalen manuelt, du må da ha den sist tilsendte fakturaen fra oss tilgjengelig. Der står alt du trenger å vite.

Metode 3: Opprett avtalen fra Min Side på tafjord.no. Logg inn på Min Side. Velg eFaktura/Avtalegiro i menyen til høyre. Huk av for det du ønsker (eFaktura og/eller avtalegiro) og velg opprett avtale. Følg instruksjonene på skjermen.

Les mer om eFaktura her

OBS! Fra 1. desember 2021 innføres eFaktura 2.0 i hele landet. Dette betyr at du  må gi en generell aksept for eFaktura for å kunne motta eFakutra fra alle som sender regning til deg. Dette bli også kalt 'Ja takk til alle', og må aksepteres i nettbanken din eller betalingsappen din. Det har altså ingenting med oss å gjøre, men gjelder eFaktura generelt. Les mer om endringen her

 

Regningen betales automatisk, du får kun en kopi til orientering. 

  • Du vil få en kopi av fakturaen før forfall, med beløp og spesifikasjoner. 
  • Banken sørger for at regningen blir betalt automatisk på riktig dato.
  • Du har mulighet til å stoppe betalingen ved å ta kontakt med banken.
  • Avtalegiro er en avtale mellom deg og banken din. Det er ikke mulig for oss å opprette, endre eller avslutte en Avtalegiro på dine vegne.
  • OBS! Vær oppmerksom på at dersom du kun har Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg kopi av fakturaen i posten. Det vil da påløpe et gebyr som for andre papirfaktura. Om du vil unngår dette må du i tillegg bestille eFaktura i nettbanken din.

Regningen kommer i nettbanken og betales automatisk på forfallsdato.

  • Du mottar varsel om regningen rett i nettbanken som eFaktura.
  • Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.
  • Betalingstjenesten er helt papirløs og du unngår gebyr på papirfaktura på kr 49,- per faktura. 

Vi jobber hele tiden med å gjøre fakturaene så oversiktlig som mulig. Er det noe du ikke finner på fakturaen din? Se på vår detaljert forklaring over hvor du finner den forskjellige informasjonen.

Se detaljert forklaring av faktura her

Fra 1. desember 2021 innføres eFaktura 2.0 i hele landet. Dette betyr at du  må gi en generell aksept for eFaktura for å kunne motta eFakutra fra alle som sender regning til deg. Dette bli også kalt 'Ja takk til alle', og må aksepteres i nettbanken din eller betalingsappen din. Vi anbefaler at du gjør dette så fort som mulig slik at du ikke mister de eFaktura-avtalene du allerede har opprettet.

Det har altså ingenting med oss å gjøre, men gjelder eFaktura generelt. Les mer om endringen her

 

Om du ønsker at regningen skal forfalle på en viss dato i måneden, er dette mulig.  

  • Du kan velge alle dager mellom den 1. og 28. i måneden. 
  • Tjenesten koster kr 29,- per måned. 
  • Kontakt kundesenteret, som kan hjelpe deg med dette. 

Svea Finans AS håndterer alle inkassovarsel og inkassokrav på vegne av oss.

Om du har mottatt en inkassovarsel eller et inkassokrav og er usikker på hvilke faktura det gjelder kan du inne på Min Side  se en oversikt over alle betalte og ubetalte fakturaer.
Tenker du at kravet er feil, finn frem kvitteringen på betaling fra nettbanken og ta direkte kontakt med Svea Finans på tlf. 21 54 23 80 eller e-post hamar@sveafinans.no

Dersom du har behov for det, kan du velge å vente med betaling av fakturaen. Men vær oppmerksom på følgende:

  • Dersom du venter med betaling av faktura, påløper det forsinkelsesrenter.
  • Avtalen må inngås før forfall.
  • Du kan ikke utsette betaling av siste faktura dersom du har tidligere ubetalte fakturaer hos oss.

Ønsker du å vente med betaling? Logg inn på MIN SIDE, og velg "Utsett betaling". Se også vilkårene for utsettelse der.

Logg på min side her

Fakturaen er ikke registrert innbetalt i vårt system den datoen betalingspåminnelse er produsert. Dersom innbetaling har skjedd nylig, kan innbetaling og varsel ha gått omhverandre. 

Sjekk om faktura er betalt på min side
→ Logg på Min side

Når du skal betale fra utlandet trenger du IBAN og BIC/Swift kode.

IBAN (International Bank Account Number) er en internasjonal standard for bankkontonummer.
BIC (Bank Identifier Code -SWIFT adresse) identifiserer banken.

Tafjord Connect AS har følgende koder:

Bank: DnB
Elektronisk IBAN-kontonummer: NO8315066945593
Papirformatert IBAN-kontonummer: NO83 1506 6945 593
BIC: DNBANOKKXXX

Vi benytter standarden Elektronisk Handels Format (EHF) som gjør det enkelt å sende og motta elektroniske fakturaer. Elektronisk faktura er en forsendelse av datafil i standard format til mottaker. Innholdet i formatet dekker regnskapsloven krav.

Les mer om hvordan ta i bruk EHF her 

Fant du ikke det du lette etter

Vi hjelper deg

Ring 70 10 00 00
Kontaktskjema
Åpningstider Kundesenter
Mandag - Fredag
09:00 - 20:00
Lørdag
12:00 - 15:00
Åpningstider Resepsjon
Mandag - Fredag
08:00 - 15:30