Hvorfor har jeg problemer med internetthastigheten?
Vi vil be deg gjøre følgende:
- Koble fra alt annet utstyr på lan siden, (router, switch, trådløst aksesspunkt o.l.).
- Deaktivere trådløs sender på hjemmesentralen.
- Koble 1. stk. pc direkte i Internett porten på hjemmesentralen med kort nettverkskabel av god kvalitet.
- Kontrollèr at det ikke kjøres båndbreddekrevende programmer på maskinen det testes med, (torrentprogrammer, spotify, eller lignende).
- Gå inn på hastighetstesten og ta minst 3 hastighetstester der,se link lengre nede.
- Om problemet vedvarer, forsøk å resette modem. (Stikk en spiss gjenstand inn i det lille hullet på baksiden av hjemmesentralen, og hold inne i 12 sekunder mens modemet er på.
Gi så hjemmesentralen inntil 10 minutter på å laste konfigureringen og komme seg på nett på nytt). - Ta nye hastighetstester, se link under
- Om problemet vedvarer, velg emne "hastighet" på skjemaet under og informer om følgende:
Brukes det fildelingsprogrammer på linjen?
Gjentar feilen seg og i så fall hvor ofte
Brukes det annet utstyr enn vårt på linja, og i så fall hvilket?